Nuffnang

Sunday, January 12, 2014

Produk Babi dijual secara terbuka di Tesc* Jelutong


1. PBR difahamkan salah sebuah pasaraya terkemuka di Jelutong membenarkan perniaga kiosk menjual produk babi. produk berasaskan babi ini dijual di tengah-tengah laluan utama dalam pasaraya berkenaan. untuk makluman semua premis/kiosk berkenaan telah beroperasi lebih dari 2 tahun. mungkin lebih dari itu.


2. PBR perhatikan dimana-mana pasaraya manapun selalunya perniagaan produk berasaskan babi ini diasingkan dan diberi ruang khas. persoalanya dimana sensitiviti pihak pengurusan pasaraya berkenaan? ini persoalan babi yang dijual di tengah jalan. Adakah pihak berkuasa tempatan mengambil sikap sambil lewa untuk kuatkuasakan undang-undang? darimana kiosk berkenaan mendapat kebenaran untuk beroperasi secara terbuka ataupun sudah di beri arahan oleh tangan-tangan belakang kerajaan DAP Pulau Pinang menghalalkan perniagaan babi di tengah jalan ini.? 


3. kebiasaan dalam premis berkenaan dalam suasana berhawadingin bertutup sudah pasti bau aroma babi itu nenusuk ke hidung pengunjung-pengunjung pasaraya tersebut. jangan jadikan isu ini menaikkan kemarahan umat islam di negeri berkenaan khasnya.

4. PBR desak pihak pasaraya harus mengubah kiosk di tempat khas non halal serta merta. jika tindakan gagal diambil, pihak berkuasa tempatan wajib ambil tindakan! sita lesen perniagaan ditarik serta merta.



2 comments:

  1. Apa nak harap melayu penang. Depa dah kembong minum air kencing nuar berahim. Penjilat LGE. Sebab tu soal babi tak jadil hal. Tambah pulak mat sabu pernah kata dia sanggup makan babi dng LGE dari makan ayam dengan Najib! Jadi apa herannya produk babi jual di sini.

    ReplyDelete
  2. tak semua Melayu penang macam tu...jgn main borong semua... ramai lagi Melayu penang yg masih waras... masih ada yg berjuang utk Islam...

    ReplyDelete